گاز طلا در دفینه یابی

گاز طلا در دفینه یابی

گاز طلا در دفینه یابی

هر روزه خبرهایی از گوشه کنار کشور میشنویم که در فلان نقطه از کشور چند نفر در حین حفاری دفینه دچار خفگی شدند و جان خود را از دست دادند که اغلب افراد پس از شنیدن این خبر دچار افسوس و آهی میشوند که بنده خدا به هدف نزدیک شده و گاز طلا باعث مرگش شده است که در بیشتر موارد وضع به این منوال نیست.

خفگی در حفاری بر دو قسم است

  •  خفگی ناشی از دفینه ( گاز طلا و فلزات دیگر)
  •  خفگی ناشی از ادوات حفاری

بیشتر حفارانی که در حین حفاری دچار خفگی میشوند بر اثر ادوات حفاری دچار مرگ می شوند که این مسله ناشی از جهل آنهاست. بردن پیکور ویا موتور برق داخل چاه های حفاری بسیار خطرناک میباشد چرا که تولید گاز منو اکسید کربن می کند و به سرعت افراد را به شکلی گاملا آرام به مرگ میکشاند.

هشدار بسیار جدی به همه کاوش گران دفینه که از بردن موتور برق به داخل محل چاه حفاری خود داری کنند. گاز سیانید گازی هست که در اثر ترکیب فلز طلا با عناصر موجود در فضای خاک بر اساس مرور زمان چند ین ساله شکل میگیرد و اگر از آن فضای محبس خارج شود در خاک میماند تا در زمان حفاری اگر خاک مورد کاوش قرار گیرد از خاک آزاد میشود و در فضای حدود دو متری کف چاه حفاری میماند.

بهترین وسیله برای از بین بردن گاز سیانید موجود در خاک  تزریق اکسیژن به داخل چاه محل حفاری میباشد تا گاز متراکم شده در کف به بالا آورده شود و خارج شود. بعد از این مرحله برای پاک سازی مکان آلوده باید از سرکه استفاده کرده و دیواره ها را سرکه پاشی کرد تا الودگی موجود در خاک که روی پوست تاثیر منفی میگذارد از بین برود.

بعد از این مرحله حفاران محترم برای شروع کار باید برای حفاظت از پوست خود از روغن وازلین استفاده کنندو بدن خود را چرب نگه داشته باشند تا از تاثیرات گاز سیانید محافظت شود. از علایم بارز تجمع گاز سیانید زدن کپک سفید بر روی چوب یا دیواره محل حفاری و یا تغییر رنگ دیوار به شکل لکه لکه به رنگ صورتی.

گاز طلا در دفینه یابی

آشنایی با گاز طلا در گنج یابی ( افسانه یا واقعیت )

در مرحله ای که حفار درست در مسیر خروج گاز (هواکش) نزدیک هدف قرار گرفته و یا خیلی به اصل دفینه نزدیک شده باشد، بسیار خطرناک میباشد. یکی از خطر ناکترین گازهای شناخته شده است که شخص مواجه شده با این گاز اگر اقدامات لازم برای مداوا انجام ندهد منجرب به مرگ شخص خواهد شد .

در ظرف کمتر از ۷ الی ۱۵ روز  به تمام افرادی در حین حفاری توصیه میکنم که دقت عمل به خرج بدهند تا از این گاز سمی در امان باشند، راه بسیار ساده وجود داره که در این پست به اون اشاره میکنم. البته افراد فوق حرفه ای و باستان شناسان اغلب از لوازم مخصوص حفاری استفاده میکنند که تهیه برخی از این لوازم برای افراد معمولی مقدور نسیت یکی از این لوازم لباس مخصوص حفاری برای جلوگیری از ورود گاز و تماس با شخص کاوشگر.

مهمترین تاثیری که این گاز طلا میتونه داشته باشه اینه که از راه تنفس وارد شش های شما بشه و تاثیر خودشو بزاره، شما باید در حین حفاری یک دستمال یا پارچه و یک بطری سرکه به همراه داشته باشید که وقتی احساس کردید با گاز طلا یا بوی عجیب و غریب مواجه شده اید سرکه رو به دستمال آغشته کنید و به جلوی بینی خود بگیرید.

این روش تا مدتی میتونه کار ساز بشه و شما به کارتون ادامه بدید، سعی کنید اگر با بار یا کوزه یا صندوقچه ی گنج رو به رو شدید در فضای آزاد و باز درشو باز کنید تا به کسی آسیب نرسونه در مرحله ای که حفار درست در مسیر خروج گاز (هواکش) نزدیک هدف قرار گرفته و یا خیلی به اصل دفینه نزدیک شده باشد، بسیار خطرناک میباشد.

توجه داشته باشید که از ابتدا نشت گاز تا به دماغتان برسد، بلافاصله نفستان بر نمیگردد و دچار فلج موقت ریه و شش های شما شده و اگر فوری شما را از محل خارج نکنند و سرکه به شما نخورانند، ظرف چند ثانیه خواهید مرد!چرا که این گاز ترکیبی از گاز سیانور میباشد.

ضمنا فقط در مواردی که گاز بصورت ناچیز نشت کند، این مراحل قابل اجراست و گرنه صد در صد یا کور میشوید یا مشکل شدید تنفسی درست شبیه افرادی که با دیگر گازهای شیمیایی مسموم میشوند، روبرو می گردید و یا در جا میمیرید.

توضیح آخر اینکه این گاز حتی میتواند از راه پوست برای شما مشکل مسمومیت ایجاد کند و در مواردی که در معرض گاز شدید و یا زیاد قرار گیرید، با سوزش و خارش شدید شروع شده و سپس بلافاصله متورم شده و تاول هایی نا جور بر روی پوستتان نمایان میگردد که باید در کمترین زمان ممکن به بیمارستان مراجعه نمایید.

دقیق ترین دستگاه گنج یاب تصویری

دقیق ترین دستگاه گنج یاب شعاع زن

دقیق ترین دستگاه گنج یاب بوقی

تست در حضور مشتری توسط خود مشتری انجام میشود.

شرکت فلزیاب افشار با مدیریت مهندس افشار در عرصه گنج یابی و فلزیابی همراه شما مشتریان عزیز میباشد.
شرکت ما جزء محدود شرکت های فلزیابی هست که مشاوره رایگان و خدمات پس از فروش دارد و خدماتی مثل تعمیرات فلزیاب و گنج یاب را داراست و شما میتوانید برای خرید گنج یاب و انواع آن  خرید ردیاب شعاع زن، خرید فلزیاب تصویری، خرید فلزیاب نقطه زن، خرید فلزیاب پالسی، خرید لایو اسکن، خرید اسکنر فلزیاب، خرید فلزیاب دستی، خرید فلزیاب مکمل، همراه با گارانتی و آموزش رایگان با ما در تماس باشید.

خدمات پس از فروش

بعد از اطمینان از اصالت و سالم بودن دستگاه حتما این به این نکته توجه کنید که شرکتی که دستگاه را از آن خرید میکنید دارای خدمات پس از فروش باشد تا در صورتی که بعد از خرید احتیاج به قطعه و یا آموزش داشتید بتوانید با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و یا حتی بتوانید دستگاه خود را ارتقا دهید.

محصولات شرکت افشار  نتیجه تلاش های متخصصین برای موجود سازی دستگاهای گنج یاب وفلزیابی که به نسبت قیمت بسیار پایین به کارایی بالایی رسیده اند، توجه داشته داشته باشید در انتخاب و موجود کردن این دستگاهها تحقیقات فراوانی انجام شده تا مردم به ازای پولی که پرداخت میکنند ازدستگاه کارایی بگیرند و نه صرفا جیب سودجویان این عرصه پر شود و همراه دستگاه خدمات پس از فروش و گارانتی ازشرکت ما تحویل میگرند.

خرید فلزیاب از شرکت فلزیاب افشار

برای مشاوره رایگان  خرید و فروش فلزیاب با کارشناسان شرکت فلزیاب افشار در تماس باشید.

شماره تماس کارشناس خرید فلزیاب و تعمیرات فلزیاب مهندس افشار

09198500180 خط ثابت02144569250

 اینستاگرام شرکت افشار

اینستاگرام شرکت فلزیاب افشار

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *