خرید و فروش فلزیاب افشار 09198500180

فلزیاب خوب چه ویژگی هایی دارد؟

فلزیاب خوب چه ویژگی هایی دارد؟

با توجه به کثرت دستگاه های فلزیاب در بازار، شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که چه دستگاه فلزیابی خوب است و اصولا چه فلزیابی نتیجه می دهد.

تفاوت انواع فلزیاب ها چیست و هرکدام برای چه نوع محیطی مناسب هستند.برای یافتن  پاسخ سوالاتتان با ما همراه باشید.

مهمترین نکته برای تازه کاران که دانستن آن بسیار مهم است که در دنیای فلزیاب مارک ها حرف اول را نمی زنند پس دنبال اسم و مارک نباشید.

بسیاری از سیستم های فلزیاب در خارج از کشور طراحی و ساخته می شوند.

مهمترین فاکتور ها کیفیت و ابعاد دستگاه است. حتما قبل از شروع کاوش چند روزی برای یادگیری و کار با دستگاه صرف کنید و قبل از خرید فلزیاب حتما از فروشنده بخواهید تمام نکات دستگاه فلزیاب را به شما آموزش کامل دهد.

در شرکت فلزیابی ما در هنگام خرید به مشتریان عزیز آموزش صفر تا صدی محصول داده می شود و همراه دفترچه راهنمای فارسی فلزیاب تصویری و فلزیاب بوقی به مشتریان برای کاوش هر چه بهتر شما فراهم گردیده است که توسط بهترین کارشناسان متخصص ما انجام میگردد.

مهمترین شاخص ها و ویژگی های فلزیاب خوب

برخی دیگر از ویژگی ها

یک فلزیاب خوب و معمول دارای قسمت های زیر است :

  1. دسته نگه داره یا تثبیت کننده (Stabilizer) : برای کنترل بیشتر و تسلط بهتر بر روی دستگاه فلزیاب استفاده میشود
  2. جعبه کنترل دستگاه (Control box) : در بر دارنده مدارهای الکترونیکی ، پردازشگر ، باطری ها ، اسپیکر و … است
  3. دسته (Shaft) : جعبه کنترل را به کویل ها متصل میکند و طول آن معمولا قابل تنظیم است
  4. کویل یا سیم پیچ (Search coil ) : قسمت اصلی که کار جست و جو و سنس فلز را انجام میدهد و با نام های سر جست و جو (search head) ، لوپ (Loop) و آنتن (Antenna) نیز شناخته میشود.

فلزیاب ها از لحاظ تخصصی دارای انواع مختلف و سیستم کارکرد های متفاوتی هستند. این سیستم ها عبارتند از :

فلزیاب های VLF :

فلزیاب های Very low Frequency که به اختصار VLF نامیده و با نام Induction Balance نیز شناخته میشوند

پر استفاده ترین فلزیاب هایی هستند که امروزه کاربرد دارند. در این دسته از فلزیاب ها از دو کویل متفاوت استفاده میشود :

سیم پیچ فرستنده ( Transmitter coil ) : این سیم پیچ بیرونی ترین قسمت کویل است که یک دسته از سیم های به هم تنیده شده است و توسط آن فرکانس یکبار به یک جهت و بار دیگر به جهت دیگر فرستاده میشود و این عمل هزاران بار در یک ثانیه انجام میشود.

سیم پیچ دریافت کننده (Receiver coil ) : این قسمت در زیر سیم پیچ فرستنده قرار دارد و به مانند یک انتن عمل میکند و فرکانس بازگشتی از اهداف زیر زمین را دریافت میکند.

فلزیاب های PI :

دسته ای دیگر از فلزیاب ها هستند که در مقایسه با سیستم های فرکانس پایین کمتر استفاده میشوند.

برخلاف سیستم های VLF این دستگاهها ممکن است که از یک کویل هم به عنوان فرستنده و هم گیرنده استفاده کنند یا ممکن است که دارای دو و یا سه کویل باشند که به صورت همزمان کار میکنند.

فلزیاب های PI به دلیل اینکه طول پالس بازگشتی انواع فلزات به آسانی قابل تفکیک نیست در تفکیک فلزات به خوبی فلزیاب های VLF عمل نمیکنند. به هر حال آنها در بسیاری از موقعیت هایی که فلزیاب های فرکانس پایین دچار مشکل میشوند بسیار کارآمد بوده ( مانند زمین های دارای مقادیر بالا از مواد معدنی ، ساحل و آب شور و …) همچنین این فلزیاب ها نسبت به سیستم های VLF عمق کاوش بسیار بیشتری دارند.

فلزیاب خوب چه ویژگی هایی دارد؟

فلزیاب های BFO :

بنیادی ترین روش شناسایی و سنس فلزات Beat-Frequency Oscillation است.

در سیستم های BFO دو سیم پیچ وجود دارد. یک سیم پیچ بزرگ در سر فلزیاب و یک سیم پیچ کوچک در جعبه کنترل، هر سیم پیچ به یک اسیلاتور (Oscillator) که هزاران پالس از جریان در ثانیه تولید میکند وصل است. فرکانس این پالس ها اندکی بین این دوکول متفاوت است.

هنگام عبور پالس ها از هرکدام از این کویل ها ، کویل امواج رادیویی (Radio Waves) تولید میکند.

یک رسیور کوچک موجود در جعبه کنترل این امواج رادیویی را دریافت میکند و با توجه به تفاوت میان فرکانس ها یک سری از بوق های صوتی تولید میکند. ارزان بودن تکنولوزی به کار رفته در این فلزیاب ها باعث میشود که در مقیاس زیاد تولید و فروخته شوند. قابل ذکر است که این دستگاهها قابلیت تنظیم حساسیت و همچنین دقت فلزیاب های PI و VLF را ندارند.

فلزیاب turbo 20000

تست در حضور مشتری توسط خود مشتری انجام می شود.

شرکت فلزیاب افشار با مدیریت مهندس افشار در عرصه گنج یابی و فلزیابی همراه شما مشتریان عزیز می باشد.
شرکت ما جزء محدود شرکت های فلزیابی هست که خدمات پس از فروش اعم از تعمیرات فلزیاب و گنج یاب در آن موجود است.

شرکت فلزیاب افشار با ارائه مشاوره و فروش و تعمیر و معاوضه انواع فلزیاب ،ارسال کاتالوگ رایگان در زمینه محصولات فلزیاب ، طلایاب ، گنج یاب ،تاسیساتی زمین شناسی و معدن یابی با تکنولوژی کشورهای پیشتاز آماده خدمت رسانی در تمام نقاط ایران می باشد .لازم به ذکر است که تمامی دستگاه های شرکت دارای آموزش رایگان و دفترچه های فارسی و کتابچه های راهنما می باشد .تمام محصولات شرکت فلزیاب افشار در هنگام تحویل ، آموزش و تست خواهد شد.

(همچنین خریداران عزیز میتوانند تا زمان آموزش کامل ،با دستگاه فلزیاب در حضور مهندسین تمرین و سوالات خود را مطرح نمایند تا زمانی که اپراتور شوند.)

خدمات پس از فروش :

بعد از اطمینان از اصالت و سالم بودن دستگاه حتما این به این نکته توجه کنید که شرکتی که دستگاه را از آن خرید می کنید دارای خدمات پس از فروش باشد تا در صورتی که بعد از خرید احتیاج به قطعه و یا آموزش داشتید بتوانید با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و یا حتی بتوانید دستگاه خود را ارتقا دهید .

محصولات شرکت افشار  نتیجه تلاش های متخصصین برای موجود سازی دستگاهای گنج یاب وفلزیابی که به نسبت قیمت بسیار پایین به کارایی بالایی رسیده اند ، می باشد توجه داشته داشته باشید در انتخاب و موجود کردن این دستگاهها تحقیقات فراوانی انجام شده تا مردم به ازای پولی که پرداخت می کنند ازدستگاه کارایی بگیرند و نه صرفا جیب سودجویان این عرصه پر شود و همراه دستگاه خدمات پس از فروش و گارانتی ازشرکت ما تحویل میگرند.

شرکت فلزیاب افشار

برای مشاوره رایگان  خرید و فروش فلزیاب با کارشناسان شرکت فلزیاب افشار در تماس باشید.

شماره تماس کارشناس خرید فلزیاب و تعمیرات فلزیاب  مهندس افشار  09198500180

 خط ثابت : 02144569250

تلگرام و اینستاگرام شرکت فلزیاب  افشار:

خروج از نسخه موبایل